Monday, August 2, 2010

Tamrin DMPK

Kota Raja: Lajnah Tarbiyah Muslimat PAS Kota Raja telah berjaya mengadakan tamrin pada 30-31b Julai yang lalu. Program 2 hari 1 malam ini sarat dengan pengisian yang cukup berguna kepada muslimat khususnya mempertahankan kemenangan yang ada.

Antara pembentang kertas kerja yang hadir ialah Ustaz Ridhuan Mohd Nor Exco Pemuda PAS Pusat yang bertajuk "Sirah Perjuangan Zainab Al-Ghazali", Puan Hajah Wan Hasrina Binti Wan Hassan Ketua Muslimat Negeri  bertajuk "Tanggungjawab, Komitmen dan Pengorbanan dalam gerak kerja" dan Pn Noraini Hussin Timbalan Muslimat Negeri bertajuk "Akhlak Seorang Pemimpin".

Kehadiran peserta cukup menggalakkan kerana rata-rata setiap cawangan menghantar peserta masing-masing. Peserta yang mencecah 50 orang memenuhi ruang dewan tamrin kali ini. Antara pesanan Ketua Muslimat Negeri, tamrin perlu diadakan 4 kali dalam setahun. Selain indoor, pihak kawasan perlu juga mengadakan secara outdoor bagi merasai kelainan dalam tamrin.

Pihak Lajnah Tarbiyah bergitu berbangga pada kali ini kerana rata-rata ramai muka baru yang hadir ke program kawasan kali ini. DMPK perlu terus mempergiatkan usaha ziarah ke setiap cawangan serta menziarahi rakan-rakan lain supaya usaha murni ini dapat merapatkan ukhuwah yang terjalin.

No comments:

Post a Comment